biznes-monitor.pl

Blog tematyczny o biznesie, marketingu i finansach.

Biznes

Ankieta na Messengerze – przydatne źródło informacji

Ankieta na Messengerze – przydatne źródło informacji

Ankieta to popularna technika badawcza, która wykorzystywana jest przede wszystkim w celu zebrania istotnych informacji, które następnie można wykorzystać, m.in. w swoich pracach naukowych. Powszechnie korzystają z niej badacze, studenci czy uczniowie, a także różne inne podmioty, w tym prywatne firmy, aby na przykład poprawić ruch na swoich stronach. Dlatego można ją również stworzyć w mediach społecznościowych oraz komunikatorach takich jak messenger.

Zalety ankiety jako źródła ważnych informacji

Sama ankieta jest cennym źródłem informacji, a jej prosta forma zachęca do udziału w badaniu bardzo wielu osób. Zależnie od tego, jaką ma formę, może przyciągnąć naprawdę wielu użytkowników, którzy podzielą się swoim zdaniem na dany temat. Najkrótsza i najprostsza jest ta, która zawiera pytania zamknięte i każdy użytkownik udziela tylko odpowiedzi „tak” lub „nie”, ale może mieć ona także nieco bardziej rozszerzoną formę i skłaniać ku zdecydowanie szerszym i bardzo różnorodnym odpowiedziom. Wszystko oczywiście zależy od osoby, która ją tworzy i jej oczekiwań względem ankiety. Może mieć ona formę papierową, a także elektroniczną i to właśnie takie ankiety stają się coraz bardziej popularne, głównie ze względu na powszechny dostęp do Internetu i mediów społecznościowych.

Ankieta na messengerze i w mediach społecznościowych

Ankieta na messengerze czy w popularnych mediach społecznościowych może mieć bardzo szeroki zasięg, a zebrane informacje mogą dostarczać ważnych informacji jej twórcom. Przede wszystkim jej główną zaletą jest to, że kierowana jest do określonej grupy docelowej, co w innych miejscach może nie mieć tak precyzyjnego charakteru. Jeśli więc zależy na na poznaniu zdania osób określonej płci lub w określonym wieku, to wystarczy ankietę zamieścić w odpowiedniej grupie na popularnym komunikatorze. Warto pamiętać o tym, że im ciekawsza ankieta, tym większa szansa, że więcej osób weźmie w niej udział, co jest niewątpliwe ważne w każdym tego rodzaju badaniu.

Jak stworzyć i umieścić ankietę na messengerze?

Wbrew pozorom jest to całkiem proste zadanie. W pierwszej kolejności musimy jednak przygotować konkretne pytania, jedno lub więcej, ciekawie je sformułować i zdecydować, czy odpowiedzi mają mieć charakter zamknięty czy otwarty. Warto także już na samym początku określić dokładnie grupę docelową – dzięki temu ankieta na messengerze będzie rzetelnym źródłem informacji.

Aby ankieta na messengerze pojawiła się w określonej grypie społecznościowej, to konieczne jest skorzystanie z odpowiedniej aplikacji, jaką do tego celu udostępnia messenger. Na dolnym pasku, gdzie również znajduje się pole tekstowe, należy wybrać przycisk plusa, a następnie kliknąć ikonę „ankieta”. Dzięki temu możemy zacząć tworzyć swoją własną ankietę w każdej grupie, która ma co najmniej trzech członków. Warto pamiętać, że ankiety nie można edytować, więc należy już wcześniej zastanowić się, jakie pytanie chcemy zadać w grupie – po utworzeniu ankiety nie będzie możliwe dokonanie zmian.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.