biznes-monitor.pl

Blog tematyczny o biznesie, marketingu i finansach.

BiznesMarketing

Na czym polega marketing inbound?

Na czym polega marketing inbound?

Marketing inbound opisywany także jako aktywny marketing przychodzący jest strategią, której nadrzędnym celem okazuje się być pozyskanie klientów. W tym przypadku dąży się jednak nie do tego, aby to oni trafiali do konkretnej firmy przekonani o tym, że im samym udało się ją znaleźć. Inbound marketing często jest więc opisywany jako przeciwieństwo klasycznej reklamy, o której wiemy, że skupia się na dość nachalnym nakłanianiu do dokonania zakupu.

Jak wprowadzać aktywny marketing przychodzący?

Marketing inbound zrywa z ustaleniami marketingu w jego tradycyjnej formie, nic więc dziwnego, że korzysta również z nieco innych środków do komunikowania się z potencjalnym odbiorcą treści. Kluczową rolę mają tu do odegrania portale społecznościowe, pomocne okazują się jednak również publikacje blogowe oraz profesjonalna optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek. Inbound marketing zakłada też tworzenie przez zainteresowane nim firmy informacji przydatnych dla klientów i rozprzestrzenianie ich, co można osiągnąć choćby popularnym formatom e-booków. Wszystkie te działania przyczyniają się do tego, że potencjalny klient nie czuje się nagabywany. Przeciwnie, odnosi wrażenie, że to on znalazł konkretną firmę, polubił jej sposób pracy i właśnie dlatego jest zainteresowany nawiązaniem z nią współpracy. Inbound marketing buduje więc potrzebę zwrócenia się klienta do konkretnego podmiotu ze swojej własnej inicjatywy.
Oczywiście, skuteczność tej formy marketingu nie jest uzależniona wyłącznie od wykorzystywania konkretnych środków do nawiązywania kontaktów. Wcale nie mniej ważne jest to, aby zrozumieć, jakie tematy są atrakcyjne dla konkretnych osób. Na szczęście, nie wymaga to już przeprowadzania skomplikowanych ankiet. Pomocne okazują się narzędzia Google, w tym choćby te, które umożliwiają określenie zainteresowania konkretnym słowem kluczowym. Umiejętne korzystanie z możliwości wspomnianych narzędzi jest najskuteczniejszym sposobem budowania ruchu na stronie.

Sprawdź, jak napisać profesjonalne CV do pracy

Inbound i tradycyjny marketing – najważniejsze różnice

Mówiąc o różnicach pomiędzy inbound marketingiem oraz jego tradycyjną wersją zwraca się uwagę przede wszystkim na większą efektywność tego pierwszego. Wynika ona z tego, że to właśnie klient jest osobą poszukującą informacji. Trafia do danej firmy wiedząc, że posiada ona coś, co jest dla niego atrakcyjne, a tym samym jest bardziej chętny do dokonania zakupów. Klient docenia także to, że reklamowanie produktów nie jest klasyczny, nachalnym atakiem, z jakim kojarzy się ciągle marketing w jego tradycyjnym wydaniu. Dzięki temu rosną szanse na to, że już po opuszczeniu danej strony www będzie skłonny do wystawienia jej pozytywnej oceny.
Inbound marketing jest ceniony także dlatego, że radzi sobie bardzo dobrze z budowaniem długotrwałych relacji z klientem. Internauta czuje się związany ze stronami i portalami, na które trafił sam, ma też skłonność do powracania do nich i szukania aktualnych informacji. Agresywne kampanie reklamowe przeważnie przynoszą odwrotny skutek.

Sprawdź, jak działa sklep na facebook

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.