Nowoczesne systemy informatyczne do obsługi sprzedaży, transakcji i Klientów stały się standardem praktycznie we wszystkich rodzajach placówek handlowych, usługowych czy gastronomicznych. Trudno sobie bez nich wyobrazić prowadzenie sprzedaży czy sprawną obsługę gości w restauracjach. Zobacz, co w tym zakresie oferuje Comarch POS (Point Of Sales).
Wszechstronność
Comarch POS to uniwersalny system zaprojektowany tak, aby mógł sprostać wymaganiom nawet najbardziej wymagających Klientów z wielu branż. System POS można dostosować do skali przedsiębiorstwa i ilości punktów sprzedaży. W ofercie tego małopolskiego producenta oprogramowań dla firm znajdziemy systemy przeznaczone zarówno dla mikroprzedsiębiorstw, małych sklepów, niewielkich kilkuoddziałowych spółek, jak i dużych sieci handlowych oraz sklepów wielkopowierzchniowych, wyposażonych w wiele stanowisk kasowych.
Głównym filarem oferty rozwiązań Retail jest Comarch POS przeznaczony dla sprzedawców pracujących na stacjonarnych stanowiskach kasowych. Program słynie z legendarnej już, intuicyjnej obsługi transakcji sprzedażowych.
Comarch webPOS to innowacyjne, webowe rozwiązanie zaprojektowane specjalnie z myślą o obsłudze Klienta online. System pracuje w modelu samoobsługowym, dzięki czemu Klienci mogą samodzielnie dokonywać transakcji. Aplikacja oferuje całkiem nowy standard obsługi, sprzedawcy otrzymują wsparcie na kasie, asystenci sprzedaży nowoczesne narzędzie, dzięki któremu mogą efektywniej doradzać Klientom, a sami Klienci, wygodę i komfort zakupów.
Z kolei funkcje aplikacji Comarch POS Backoffice skoncentrowane są na mobilnej obsłudze procesów BackOffice. Program jest nowoczesnym narzędziem do efektywnego zarządzania operacjami w obszarze magazynu, takimi jak przyjęcia, wydania, inwentaryzacja, zbieranie towarów pod zamówienia Klientów czy wydruk etykiet. Comarch POS Backoffice jest elementem ekosystemu Comarch Unified Commerce, co sprawia, że pracownik może sprzedawać za pomocą smartfona, tabletu lub przenośnego kolektora. Daje to pracownikom dużą mobilność w zakresie obsługi nie tylko magazynu, ale także sprzedaży, ponieważ mogą oni obsługiwać Klientów pomiędzy regałami sklepu, właściwie w dowolnym miejscu placówki handlowej. Dzięki temu zwiększa się ogólna efektywność sprzedaży, a szczególnie sprzedaży powiązanej. Sprzedaż komplementarna to dzisiaj trend, który zapewnia firmom handlowym duży procent przychodów.
Kompleksowość obsługi Klienta
Comarch POS zapewnia kompleksową obsługę Klientów. Sprzedawcy pracujący na stanowiskach kasowych oraz pracownicy działający na zapleczu sklepu mogą sprawnie przeprowadzać operacje w zakresie obsługi Klienta, łącznie z przyjęciem i rozliczaniem towarów w sklepie. Z pomocą systemu możliwa jest:
-
Praca z wieloma dokumentami – na jednym stanowisku można obsługiwać kilku Klientów jednocześnie.
-
Obsługa różnego rodzaju form płatności – BLIK, karta, bon lub płatności mieszane itp.
-
Wyświetlanie zdjęć towarów – pracownik w każdej chwili może spojrzeć na opis, lub zdjęcie kasowanego towaru.
-
Wielojęzyczne interfejsy – wielojęzyczny panel sprzedaży (polski, angielski, niemiecki, francuski, hiszpański i włoski oraz możliwość rozliczania transakcji międzynarodowych).
Dzięki intuicyjnej obsłudze codzienna praca z systemem Comarch POS jest łatwa i przyjemna. To pomaga także przy wprowadzaniu nowych pracowników bez doświadczenia, ponieważ mogą oni szybciej i sprawniej zacząć samodzielnie obsługiwać Klientów przy kasach. Poza tym program zawiera szereg udogodnień, które docenią sprzedawcy bezpośrednio zaangażowani w obsługę Klienta. Najważniejsze to:
-
Niezależność od połączenia z Internetem – system sam w zależności od potrzeb przechodzi z trybu online na offline.
-
Artykuły powiązane – pokazywanie podczas dokonywania transakcji artykułów powiązanych z kupowanym akurat produktem.
-
Promocje i rabaty – system sam naliczy rabat zgodnie z obowiązującą promocją, co zwalnia pracowników z posiadania wiedzy o wszystkich akcjach reklamowych.
-
Wystawianie oraz realizacja zamówień w POS-ie – opcja wydawania towarów zamówionych w Internecie lub innym kanale sprzedaży.
-
Szybkie zwroty – cały proces jest w pełni zautomatyzowany.
-
Możliwość dopasowania ekranu do potrzeb pracowników – każdy pracownik może dostosować układ ekranu i przycisków do własnych preferencji. Jest także możliwość zdefiniowania własnych skrótów klawiszowych, co pozwala zwiększyć ergonomię pracy.
Integracja z systemami ERP
Comarch POS jest integralną częścią Comarch ERP XT. Dzięki integracji z głównym systemem ERP w firmie, wszystkie wystawione dokumenty od razu są w nim dostępne. To znacznie ułatwia dalsze procesowanie, analizowanie czy przesyłanie danych (np. do księgowości). Dla handlowców i menadżerów sprzedaży w centrali, szczególnie cenny powinien być dostęp do wszystkich istotnych informacji w aspekcie sprzedaży, czyli na przykład jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem w danym sklepie, a jakie najmniejszym, co zalega w magazynie, a co właśnie się kończy. Dzięki temu mogą podejmować trafniejsze decyzje biznesowe.
Podsumowanie
Oczekiwania Klientów nie tylko w zakresie poziomu cen, jakości produktów, sposobu ich wytwarzania (czy powstały z produktów ekologicznych, czy produkcja była zrównoważona itp.), ale także obsługi, z roku na rok rosną. Klienci chcą, aby zakupy były wygodne, chcą mieć wybór formy płatności i możliwość prostych zwrotów, a firmy, które chcą efektywnie sprzedawać, muszą te wymagania spełniać. Niewątpliwie pomocny w tym będzie nowoczesny system sprzedażowy, taki jak Comarch POS.
Artykuł sponsorowany