Interesują Cię działania reklamowe w Google? Zanim zdecydujesz się na rozpoczęcie konkretnej kampanii, już teraz poznaj wszystkie formaty, jakie są aktualnie dostępne. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że ostatecznie wybierzesz optymalną opcję dla swojej marki.
- Czym są reklamy Google?
- Reklamy Google – jakie są rodzaje?
- Dlaczego reklama Google się opłaca?
Mimo prężnego rozwijania się mediów społecznościowych reklamy Google w dalszym ciągu są najpopularniejszym i skutecznym rozwiązaniem, w które inwestują przeróżne firmy i marki. Jeśli zależy Ci na tym, aby zyskać nowych klientów i tym samym zwiększyć swoją sprzedaż, nie zwlekaj i już teraz stwórz odpowiednią kampanię! Więcej szczegółów na temat reklamy Google znajdziesz w niniejszym artykule. Zapraszamy do zapoznania się z tematem.
Czym są reklamy Google?
Planujesz reklamy Google, ale nie jesteś pewny, czy warto? Zanim jednak odpowiemy na to pytanie, przypomnijmy, czym w ogóle reklama Google jest. Google Ads to system, który pozwala na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce. Wykorzystuje do tego linki sponsorujące lub reklamy w sieci.
Warto wiedzieć, że taka reklama w wyszukiwarce to rozwiązanie PPC, czyli pay per click – płatność za kliknięcie. Oznacza to, że płatność za reklamę dokonywana jest dopiero w momencie, gdy zainteresowany użytkownik kliknie nasz link.
Reklamy Google Ads wyświetlają się głównie na podstawie wpisanych przez użytkownika słów kluczowych oraz fraz. Linki pojawiają się z reguły na samej górze oraz na dole wyników organicznych.
Reklamy Google – jakie są rodzaje?
W kampanii Google Ads każdy zainteresowany ma dostęp do kilku rodzajów reklam. Wśród nich wyróżnia się reklamę tekstową, graficzną, elastyczną, produktową i wideo. Ponadto dostępna jest reklama w mapach czy w aplikacji. To ostatnie rozwiązanie wiąże się z tym, że dana reklama kieruje użytkownika do odpowiedniego sklepu z aplikacjami – na przykład Google Play.
Reklama tekstowa wyświetla się zawsze na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Zwykle w formie sponsorowanego wyniku. Jej zaletą jest docieranie do klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi treściami oraz możliwość jej szybkiej edycji, gdyby zaszła taka potrzeba. Reklamy graficzne wyświetlane są głównie na stronach, które współpracują z Google. Możesz stworzyć zarówno statyczną, jak i dynamiczną reklamę graficzną, w celu pokazania swoich produktów lub usług.
Reklama elastyczna jest rozwiązaniem, które może ukazywać się nie tylko jako opcja tekstowa, ale i graficzna. Automatycznie dopasowuje się do konkretnego formatu, w zależności od tego, z jaką przestrzenią reklamową ma w danym momencie styczność. To doskonałe rozwiązanie, ponieważ pasuje do niemalże każdej reklamowej przestrzeni.
Reklama produktowa Google jest opcją, która przekazuje klientowi zdjęcie konkretnego produktu. Oprócz tego zawiera nazwę, cenę i link, pod którym zainteresowany znajdzie produkt. Ten rodzaj reklamy wyświetla się głównie w sekcji „Zakupy Google”. Może pojawić się także w innych sieciach reklamowych – na przykład na YouTube.
Reklama wideo to świetna opcja w przypadku, gdy zależy nam na dotarciu do klientów, którzy korzystają z innych witryn. Głównie chodzi o te strony, które oczywiście współpracują z Google. Taka reklama wyświetli się albo jako rozwiązanie niezależne, albo w transmisji wideo. W tym drugim przypadku pojawi się na początku lub w trakcie trwania oglądanego filmu.
Dlaczego reklama Google się opłaca?
Zastanawiasz się, dlaczego reklama Google się opłaca? Dzięki odpowiednio przygotowanej kampanii nie tylko zdobędziesz nowych klientów, ale zwiększysz swoją sprzedaż i tym samym zyski. Ponadto reklamy Google są aktualnie najlepszą opcją, która pozwala na skuteczne utrwalanie wizerunku firmy w świadomości odbiorców. Dodatkowo takie działania budują i przede wszystkim wzmacniają pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym rośnie także ruch na witrynie.
Reklamy Google to również skuteczne narzędzie na mniejszych firm. Dzięki narzędziom tego rodzaju masz szansę, aby zaistnieć w branży – szczególnie przy dużej konkurencyjności. Są nie tylko skuteczne, ale i szybkie w porównaniu do standardowego pozycjonowania. O ile na efekty pozycjonowania musimy poczekać kilka czy kilkanaście miesięcy, o tyle te z reklamy Google są natychmiastowe. Strony, które nie pojawiają się w wyszukiwarce Google nie mają co liczyć, że zdobędą potencjalnych klientów. Z tego powodu należy pamiętać o wyświetlaniu reklam i ciągłej optymalizacji kampanii Google Ads, aby uzyskać najlepsze efekty. Google Adwords pomogły wielu firmom odnieść sukces.