biznes-monitor.pl

Blog tematyczny o biznesie, marketingu i finansach.

Biznes

Założenie sklepu internetowego od podstaw – co warto wiedzieć?

Założenie sklepu internetowego od podstaw – co warto wiedzieć?

Coraz bardziej popularnym pomysłem na biznes staje prowadzenie sklepu internetowego. Prawie każdy wielki sklep stacjonarny dzisiaj posiada własną stronę, gdzie również może sprzedawać swoje towary. Czym cechuje taki sklep i czy każdy da radę – założenie sklepu internetowego. Wyjaśnimy to w dzisiejszym artykułe.

Od czego zacząć założenie sklepu internetowego?

Przede wszystkim musimy zdecydować, jaki produkt chcemy sprzedawać? Nie jest to łatwa sprawa, w dzisiejszych coraz trudniej wymyślić coś, co wcześniej nie było wyprodukowane. W niektórych kategoriach produktów będzie to wręcz niemożliwe, jednak wszystko zależy od naszej wyobraźni. Im bardziej oryginalny produkt będziemy sprzedawać, tym większa szansa na sukces.

Kolejnym krokiem będzie wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Wybierając platformę do sprzedaży należy zwrócić uwagę na następujące parametry: jak szybko chcemy otworzyć sklep, czy możemy zatrudnić w swojej firmie specjalistów oraz ile pieniędzy możemy wydać na założenie sklepu internetowego. W internecie możemy znaleźć wiele platform e-commerce dopasowanych do naszych wymagań. Również rozwiązaniem tego działania może być zatrudnienie specjalistów IT, którzy stworzą stronę dla naszego sklepu od zera.

Gdyż strona naszego sklepu jest gotowa, wtedy możemy zacząć naszą działalność. Jednakże najpierw należy zdecydować się, jakie metody płatności oraz metody dostawy będą dostępne dla klientów. To nie jest trudne pytanie – w przypadku przyjmowania płatności należy przyjmować najczęściej wykorzystywane przez klientów metody. Obecnie istnieje wiele stron oferujących formularze do płatności. Należy jedynie tylko podać dane przedsiębiorstwa, aby bezpiecznie otrzymać pieniądze. Warto jednak zauważyć, że często tego typu strony pobierają prowizje od zamówień. Co do dostawy, to tutaj należy zwracać uwagę przede wszystkim na liczbę miesięcznych zamówień. Jest kilka możliwości rozwiązania tej sytuacji. Możemy wysyłać przesyłki samodzielnie lub też zintegrować całą procedurę z kilkoma firmami kurierskimi. Dobrym rozwiązaniem będzie oferowanie różnych opcji dostawy przez kilka firm bądź też brokera usług kurierskich, co da możliwość wyboru dla klienta. 

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Skoro już założyliśmy swój sklep internetowy, należy zadbać o jego widoczność. Żeby klienci wiedzieli o twoim sklepie musimy optymalizować swoją stronę za pomocą SEO lub SEM. Warto wprowadzić kampanię reklamową przez Google Ads lub w przypadku sklepu internetowego Google Merchant Center. Dobrym rozwiązaniem będzie także posiadanie własnego profilu w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Pinterest itd). Za pomocą mediów społecznościowych możemy prowadzić kampanie reklamowe, co zwiększy zasięg naszego profilu.

Nie zapomnij o wdrożeniu strategii marketingowej w swoim sklepie. Metoda 4P, czyli produkt, cena, dystrybucja i promocja pomoże ci dotrzeć do masowego odbiorcy. Z drugiej strony istnieje również strategia marketingowa 4C, czyli klient, koszt, wygoda i komunikacja. Ten sposób pozwoli dotrzeć do mniejszej, wąsko skierowanej grupy odbiorców. Wybór strategii marketingowej zależy od asortymentu naszego sklepu lub celu sprzedażowego.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.