biznes-monitor.pl

Blog tematyczny o biznesie, marketingu i finansach.

Social Media

Przyszłość domów mediowych? Czy zastąpi je sztuczna inteligencja?

Przyszłość domów mediowych? Czy zastąpi je sztuczna inteligencja?

Dynamiczny rozwój prac nad sztuczną inteligencją w ostatnich latach ożywił dyskusje na temat przyszłości niektórych branż. Jako jedną z tych gałęzi gospodarki, która ma ucierpieć najmocniej, wskazuje się marketing. Czy prosperujący na obecnych zasadach dom mediowy ma przed sobą jakąś przyszłość?

Jednym z największych atutów, jakie posiadają domy mediowe są dane na temat efektywności działań marketingowych. Czy jeśli powierzymy klientom rodzimych agencji reklamowych takie narzędzia jak dane Big Data czy kreatory AI, domy mediowe i agencje reklamowe będą jeszcze potrzebne na rynku?

Jak działa dom mediowy?

Spośród szeregu działań marketingowych domy mediowe specjalizują się w usługach z zakresu planowania i zakupu mediów. Ich zadaniem jest skuteczne nakierowanie działań reklamowych na konkretne media, czyli np. telewizję, prasę czy internet. Wszystko to opiera się na wiedzy i doświadczeniu, a przede wszystkim analizie danych, jakich dostarczają kolejne kampanie reklamowe. Rozwój mediów sprawił, że oprócz rozdysponowania środków na reklamę między telewizję, prasę, radio czy billboardy, funkcjonują także internetowe domy mediowe, które z kolei płynnie poruszają się w świecie wirtualnego marketingu. To właśnie dom mediowy decyduje na bazie analiz o tym, czy lepszym rozwiązaniem będzie współpraca marki z influencerem, a może wykupienie kampanii marketingowej na portalu społecznościowym.

Zatem dobór mediów i odpowiednie dopasowanie ich do grupy docelowej klientów jest niezwykle ważnym zadaniem, gdyż decyduje w dużej mierze o efektywności zainwestowanych w reklamę pieniędzy. Czy jednak w dobie sztucznej inteligencji i Big Data większość domów mediowych działających tradycyjnie i w sieci nie straci zleceń na zakup kampanii reklamowych, jeśli nauczy się tego AI?

przyszłość domów mediowych

Jaka przyszłość czeka domy mediowe?

Kiedy w sieci pojawiały się kolejne rewelacje na temat tego, czego nauczyła się sztuczna inteligencja, na niejeden dom mediowy padł blady strach i widmo zastąpienia zarówno małych agencji jak i międzynarodowych korporacji medialnych przez AI. Czy jednak są to obawy uzasadnione? Kluczowym aspektem w każdej agencji reklamowej jest kreatywność i poza tym, że domy medialne działają w oparciu o suche dane, nadal badania rynkowe pokazują, że sukces domu mediowego w dużej mierze opiera się na rozwiązaniach niebanalnych, oryginalnych. Jeśli praca domów mediowych byłaby uzależniona od AI, na rynku reklamowym szybko zapanowałaby wtórność i naśladownictwo. Waidomo bowiem, że kopiowanie rzadko stanowi klucz do sukcesu. Dlatego dom mediowy, który stawia na kreatywność i niekonwencjonalność, jeszcze przez długi czas będzie przeważał nad AI. A sama sztuczna inteligencja może być znakomitym narzędziem, żeby usprawnić działania, jakie podejmuje dom mediowy.

Materiał zewnętrzny

Udostępnij