biznes-monitor.pl

Blog tematyczny o biznesie, marketingu i finansach.

Marketing

SEM co to – specyfika i korzyści

SEM co to – specyfika i korzyści

Współcześnie istniejące przedsiębiorstwa mogą promować się na wiele sposobów. Nie wszystkie są jednak tak samo skuteczne. Powodzenie na rynku w dużej mierze jest uzależnione od wiedzy na temat tego, jak działają nowe media. Trudno dziwić się więc, że coraz większą rolę ma do odegrania marketing internetowy. Dziś strona internetowa firmy jest czymś oczywistym. Łatwo też zorientować się, że choć jej posiadanie jest kluczem do sukcesu, samo w sobie nie jest go w stanie zagwarantować. Jednymi z ważniejszych terminów ściśle związanych z tym zagadnieniem są SEO i SEM. I choć zwykle mówi się o nich jednym tchem, dziś to SEM warto poświęcić nieco więcej uwagi.

SEM co to – próba definicji

SEM to termin tłumaczony na język polski także jako marketing w wyszukiwarkach. Trudno nie oddać temu tłumaczeniu trafności. Choć definicji SEM jest co najmniej kilka, najczęściej o terminie tym mówi się w kontekście działań promocyjnych, na które składają się choćby kampanie linków sponsorowanych oraz pozycjonowanie strony www. SEM nie jest więc tym samym, co SEO. Słuszne wydaje się zwrócenie uwagi na to, że mamy w jego wypadku do czynienia z pojęciem szerszym. SEM to zatem działania, na które składa się nie tylko SEO, ale i tak zwane PPC, a więc wszystkie te kampanie, które zakładają płatne kliknięcia w prowadzące do strony linki.

Działania SEM – dlaczego warto?

Mając pewne pojęcie na temat tego, czym jest SEM, można zacząć zastanawiać się nad tym, na czym polega specyfika tego zagadnienia, a co za tym idzie, dlaczego warto się nim zainteresować. Tu warto wspomnieć przede wszystkim o efektywności działań SEM. Jest ona większa, a do tego widoczna szybciej niż ma to miejsce w odniesieniu do klasycznych działań marketingowych. Warto wspomnieć także o tym, że działania SEM są odbierane bardziej pozytywnie przez samych swoich adresatów. Reklamy kierowane do bardzo konkretnych grup odbiorców, charakteryzujące się przy tym dużym stopniem personalizacji, są uważane za wartościowe. Osoby odbierające takie kampanie często uważają, że pojawiły się one właśnie wtedy, gdy one same zaczęły ich szukać. Trudno mówić o takich reakcjach w przypadku reklam w ich klasycznym wydaniu.

Jak planować działania SEM?

Skoro odbiór SEM jest tak pozytywny, może się wydawać, że nie pozostało nam nic innego, jak tylko przystąpienie do planowania kolejnych kampanii. Zanim jednak zdecydujemy się na taki krok, powinniśmy przygotować się do niego. Żadne działanie nie jest przecież odbierane jako satysfakcjonujące, gdy trudno znaleźć dla niego logiczne uzasadnienie. W pierwszej kolejności warto zatem wyznaczyć sobie cele biznesowe, które będą realizowane w toku kampanii. Nie można też zapominać o tym, że SEM to szeroki wachlarz działań mających swoją cenę. Koszty kampanii nie są duże, jeśli jednak nasze działania mają przynosić efekty, muszą być ponoszone systematycznie. SEM to proces, a nie jedno konkretne działanie. Jeśli nie uświadomimy sobie tego, efekt końcowy z pewnością okaże się rozczarowujący.

Udostępnij