biznes-monitor.pl

Blog tematyczny o biznesie, marketingu i finansach.

Social Media

Social media marketing – co trzeba o nim wiedzieć?

Social media marketing – co trzeba o nim wiedzieć?

W czasach szybko rozwijających się technologii każdy właściciel firmy jest wręcz „zmuszony” tworzyć kampanie, nakierowane na promocję usług i produktów na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram lub Twitter. Łączy się z tym pojęcie „social media marketingu”, który przynosi szereg korzyści w zakresie promocji marki, redukcji kosztów oraz możliwości dotarcia do szerokiego grona klientów.

Czym jest social media marketing?

Działania marketingowe w social mediach to szereg rozwiązań, polegających na tworzeniu kampanii, które mają promować firmę i jej produkty na platformach społecznościowych, takich jak np. Facebook. W tym celu konieczne jest tworzenie unikatowych treści, dostosowanych do wymagań każdej platformy, w tym contentu oraz grafik, spełniających odpowiednie standardy, które następnie umieszczone są w social mediach i udostępnione, aby wpływać na większą liczbę konwersji i rozpoznawalność marki oraz jej produktów.
Wiele działań w zakresie promocji w social mediach skupia się na uzyskaniu jak największych korzyści dla rozwoju marki i są one rożne, w zależności od sieci społecznościowych, na które trafiają i innych czynników, takich jak np.: kategorie wiekowe klientów, specyfikacja działalności firmy i produktów, asortyment itd.

Jakie korzyści daje social media marketing?

Marketing w social mediach jest niezbędny w obecnych czasach, kiedy każda firma musi istnieć w sieci aby docierać do świadomości odbiorców. Najważniejszą korzyścią jest, jednak budowanie trwałych relacji z klientami, co, następnie przekładane jest na wyniki sprzedażowe. Tak naprawdę żaden właściciel marki nie może pozwolić sobie na unikanie promocji w sieci ze względu na obecną potęgę mediów społecznościowych w każdej dziedzinie życia.
Ogromną zaletą social media marketingu jest budowanie świadomości marki wśród odbiorców, ponieważ media społecznościowe wpływają na rozpoznawalność marki. Co więcej, tworzenie pozytywnego odbioru firmy lub marki wpływa także na wizerunek marki na co dzień, co ma znaczenie w zakresie pozyskania nowych klientów i zachowania stałych. W bezpośrednim przekazie, tj. w treściach, filmach lub grafikach wiąże się to z tworzeniem np. brandingu, który wpływa na rozpoznawalność i podkreśla wartość marki.

Social media marketing a ruch i generowanie sprzedaży w sieci

Social media marketing umożliwia generowanie leadów oraz wzrost konwersji sprzedażowych. Dlatego jest dodatkowym narzędziem, które podnosi sprzedaż oraz liczbę odwiedzin na stronie internetowej. Obecnie jest to rozwiązanie, które generuje ruch, którego często brak na stronie internetowej marki lub produktu oraz umożliwia nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientami, będącymi fanami profilu na portalu społecznościowym. Ich aktywność, komentowanie i lajkowanie wpływają na widoczność w social mediach oraz umożliwiają nawiązanie kontaktu. Istotne znaczenie ma również „call-to-action”, czyli wezwanie do działania w postaci np. zakupu i przekierowanie bezpośrednio z social mediów do własnej witryny oraz dołączanie linków sprzedażowych.

Social media marketing a kontakt z klientami

Social media marketing wpływa na relacje z klientami, którzy angażują się w ruch na platformach społecznościowych, będąc fanami i obserwatorami. W ten sposób możliwe jest także badanie rynku i odkrywanie trendów w danej branży, co, z kolei daje możliwość wyróżnienia się na tle innych firm. Biorąc pod uwagę kwestie kosztów, social media marketing pozwala redukować koszty działań marketingowych, ponieważ duża część takich rozwiązań w sieciach społecznościowych jest bezpłatna.

W obecnych czasach widoczność w social mediach jest niezbędna dla każdego przedsiębiorstwa, a działania marketingowe pozwalają docierać do klientów z ofertą marki, minimalizując koszty kampanii reklamowych i generując ruch na stronie.

Udostępnij