Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Sprzedaż na Allegro – od czego zacząć?

26 października 2022 Sprzedaż na Allegro

Sprzedaż na Allegro to jeden z najlepszych sposobów na wejście na rynek e-commerce lub rozszerzenie dotychczasowej działalności w tej branży. Platforma jest funkcjonalna i intuicyjna, a co najważniejsze daje dostęp do wielu milionów klientów, którzy najchętniej dokonują zakupów online właśnie tu. Początki wcale nie są trudne – sprawdź, od czego zacząć sprzedaż na Allegro.

Sprzedaż na Allegro – najważniejsze zasady

W pierwszej kolejności warto się zapoznać z zasadami sprzedaży na Allegro. Nie są one skomplikowane. Jest to platforma marketplace, a więc udostępniająca swoją przestrzeń dla różnych sprzedawców. Jest znana z bardzo szerokiego asortymentu, dlatego można tu sprzedawać niemal wszystko. Bardzo szczegółowy podział na kategorie ułatwia sprzedawcom umieszczenie oferty we właściwym dziale, a kupującym odnalezienie dokładnie tego, czego poszukują.

Sprzedaż można prowadzić w dwóch formach:

  • Kup teraz – za ustaloną kwotę, jak w każdym sklepie internetowym (ta forma dominuje na platformie),
  • jako licytacja – oferta jest aktywna przez określony czas, a kupujący deklarują, ile są w stanie zapłacić za przedmiot, przebijając się nawzajem; wygrywa ten, kto w momencie zakończenia aukcji zaoferował najwyższą kwotę.

Co ważne, prowadzenie konta na Allegro jest bezpłatne. Portal zarabia na prowizjach od sprzedaży oraz opłatach za wystawienie oferty obowiązujących w niektórych kategoriach. Stawki opłat są zróżnicowane i przedstawione w dziale informacji dla sprzedawców.

Sprzedaż na Allegro – poradnik dla początkujących

Jak zacząć sprzedaż na Allegro? Poniżej znajdziesz prosty poradnik krok po kroku!

  1. Załóż działalność gospodarczą

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, załóż działalność gospodarczą. Konto firmowe na Allegro może bowiem aktywować tylko przedsiębiorca.

  1. Załóż konto firmowe

Kolejny krok to założenie konta na portalu. Jeśli chcesz sprzedawać, wybierz Konto Firma. Proces rejestracji jest bardzo prosty – wystarczy podać kilka podstawowych informacji. Dane firmy zostaną załadowane automatycznie po podaniu jej numeru NIP. Na tym etapie możesz też wybrać swój login, który będzie jednocześnie nazwą Twojego konta (sklepu) na portalu.

  1. Aktywuj swoje konto

Kolejny krok to aktywacja konta, która polega przede wszystkim na potwierdzeniu tożsamości sprzedawcy. Wymaga to dokonania przelewu na kwotę 1,01 zł na wskazany rachunek bankowy lub dokonania tzw. szybkiej płatności. Wymieniona kwota jest zwracana na konto sprzedawcy po zakończeniu procedury.

  1. Aktywuj Pakiet Powitalny

Kolejno warto aktywować Pakiet Powitalny, który stanowi zestaw korzyści dla nowych sprzedawców Allegro. Jest on dostępny całkowicie bezpłatnie i bez jakichkolwiek zobowiązań. Zawiera m.in. 100 darmowych wyróżnień ofert oraz zniżkę na prowizję od sprzedaży wynoszącą nawet 100%. Ponadto w ramach Pakietu Powitalnego uzyskuje się darmowy dostęp do Abonamentu Profesjonalnego, a tym samym statystyk i trendów ułatwiających obserwowanie konkurencji i optymalizację sprzedaży.

  1. Dodaj oferty

Gdy Twoje konto jest już aktywne, możesz zacząć sprzedaż na Allegro. W tym celu dodaj oferty. Pojedyncze produkty dodaje się za pomocą intuicyjnego formularza. Jeśli dany towar znajduje się już w bazie, najważniejsze parametry zostaną uzupełnione automatycznie. Tobie pozostanie stworzenie opisów czy dodanie zdjęć, które uatrakcyjnią ofertę. Można też wystawiać towary na sprzedaż masowo – np. z pliku csv lub poprzez API Allegro. Sprzedawca może samodzielnie ustalić cenę, czas obowiązywania oferty i inne parametry. Ma też możliwość jej wyróżnienia, dzięki czemu będzie bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania.

  1. Zoptymalizuj swój sklep

Następnie możesz bezpłatnie stworzyć zakładkę „Mój sklep”, która pozwala na atrakcyjna prezentację wszystkich ofert, podział na własne kategorie, ekspozycję promocji itp. Pomoże Ci to zwiększyć sprzedaż i zainteresowanie klientów.

Kolejno nie pozostaje Ci już nic innego, jak oczekiwanie na zamówienia! Zrealizujesz je samodzielnie lub z pomocą Allegro Fulfillment – zgodnie z potrzebami.

Redakcja biznes-monitor.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Comarch POS
Skąd urząd skarbowy wie o rozdzielności majątkowej?
Co to znaczy PKB?

Co to znaczy PKB?

24 października 2024

Jesteś zainteresowany reklamą?