biznes-monitor.pl

Blog tematyczny o biznesie, marketingu i finansach.

MarketingPraca

W jaki sposób napisać ogłoszenie?

W jaki sposób napisać ogłoszenie?

Czym jest ogłoszenie?

Ogłoszenie to krótki tekst z, którego pomocą można podać do informacji publicznej jakąś informację. Ogłoszenie piszemy gdy np. chcemy coś kupić/sprzedać, informujemy o nadchodzących wydarzeniach, czegoś szukamy itd. W zależności od sytuacji trzeba dopasować odpowiednią treść. Ogłoszenie nie posiada konkretnego adresata a grupę odbiorców, którzy mogą zwrócić na nie uwagę. Napisanie odpowiedniego i skutecznego ogłoszenia nie zawsze jest łatwe.

Jak się pisze ogłoszenie?

Ogłoszenie powinno spełniać pewne zasady pisowni dzięki czemu będzie skuteczne i trafi do większej ilości odbiorców. Przed napisaniem ogłoszenia dobrze jest przypomnieć sobie zasady pisania tej formy tekstu.

Zasady pisania ogłoszenia:

-Ogłoszenie powinno mieć wyraźny nagłówek np. OGŁOSZENIE umieszczony na środku.
-Ogłoszenie musi być zrozumiale napisane by uniknąć nieporozumień. Warto zastanowić się do kogo ma być one skierowane i dopasować treść do grupy odbiorców. Najlepiej zastanowić się nad powodem pisania ogłoszenia i zastanowić się nad najważniejszymi informacjami. Tekst powinien być konkretny.
-Ogłoszenie zwykle nie jest długim tekstem więc powinno być napisane zwięźle i na temat, bez zbędnej treści. Musi ono zawierać wszystkie niezbędne dane np. ogłaszając jakiś występ należy podać godzinę, datę i miejsce gdzie ma się on odbyć. Warto też podać informację o organizatorze i cenach biletów. W sytuacji gdy chcemy coś kupić warto napisać parę zdań względem interesującego nas produktu i naszych oczekiwań wobec niego. Jeżeli chcemy coś sprzedać także są informację niezbędne w ogłoszeniu. Należy opisać produkt, dodać ewentualne zdjęcie i podać cenę. Gdy szukamy np. kota, który uciekł powinniśmy podać ostatnie miejsce w, którym go widziano, zdjęcie i opis zawierający ważne informację. Gdy szukamy zagubionego przedmiotu trzeba dokładnie opisać zgubę a także jeżeli to możliwe miejsce gdzie przedmiot zgubiono.
-W niektórych przypadkach należy podać dane kontaktowe. Zwłaszcza w sytuacji gdy czegoś szukamy i ogłoszeniach o pracę. Warto wtedy podać numer telefonu, adres e-mail, ewentualnie imię i nazwisko. W przypadku firmy powinno podać się jej nazwę.
-Ogłoszenie powinno być dobrze widoczne i czytelne. Ważna jest pisownia dzięki czemu lepiej się będzie czytało dane ogłoszenie. Nie powinno być w nim błędów ortograficznych a ważne informację np. miejsca można wyróżnić inną czcionką, pogrubieniem tekstu itd. Dobrze jeśli ogłoszenie prezentuje się estetycznie i przyjemnie się je czyta.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *