Z Facebooka korzysta w Polsce ponad 16 milionów osób. Początkowo był to typowo studencki portal społecznościowy, który obecnie jest absolutnym gigantem.
Jak założyć sklep na Facebooku?
Potencjał sprzedażowy oraz reklamowy platformy są w stanie docenić nawet największe firmy. Właściciele sklepów internetowych mogą założyć sklep na Facebooku, dzięki czemu mogą generować jeszcze większe przychody. Tak naprawdę dowolny fanpage może założyć sklep na Facebooku. Wszystko co trzeba zrobić to aktywować zakładkę oznaczoną jako „Sklep”. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że produkty do sklepu można dodawać automatycznie lub ręcznie. Możliwe jest tworzenie kolekcji, informowanie o promocjach, a nawet dodawanie produktów do postów reklamowych. Klient jest kierowany bezpośrednio do karty produktu, co sprawia, że droga do finalizacji transakcji jest skrócona do minimum. Już od dłuższego czasu Facebook nie pełni tylko funkcji rozrywkowej. Jest to obecnie miejsce, gdzie systematycznie rozgrywa się dialog między konsumentami a markami. Tak naprawdę nie ma znaczenia w jakiej branży działasz, ponieważ twoi klienci prawdopodobnie są na social mediach i aktywnie z nich korzystają. Pierwszym krokiem, który otwiera ogromne możliwości jest założenie strony swojej działalności na Facebooku. To sprawi, że będziesz mógł dotrzeć do większej liczby klientów ze swoim produktem lub usługą. Facebook umożliwia przede wszystkim bliższą komunikację z klientami, a także zwiększa zasięg oraz rozpoznawalność marki. Jedną z najpopularniejszych funkcji natywnych Facebooka, które wspierają sprzedaż jest oczywiście sklep. Jest on widoczny na górze strony w formie zakładki, zaraz po wejściu na fanpage. Osoby odwiedzające fanpage będą mogły ujrzeć ofertę, dopiero gdy uruchomisz sklep i dodasz poszczególne produkty. Warto mieć na uwadze, że na razie opcja kupowania bezpośrednio na Facebooku jest w Polsce niedostępna. Jednak transakcje mogą i tak dokończyć, ponieważ są przekierowywani do karty produkty w sklepie internetowych. Można także sfinalizować zakup za pomocą wiadomości bezpośredniej w aplikacji WhatsApp lub Messenger.
Dowiedz się, jak zrobić stronę internetową w WordPress
Zalety sklepu na Facebooku
Jedną z największych zalet sklepu na Facebooku jest oczywiście wyświetlanie produktów w określonym zakresie cenowym oraz łatwe przeglądanie asortymentu. Klienci mają nieograniczony dostęp do opisów, cen produktów oraz zdjęć. Produkty można oczywiście sortować według trafności, daty dodania oraz ceny. Finalizacja transakcji jest niezwykle intuicyjna, ponieważ klienci są kierowani do właściwych sklepów internetowych. Sprzedawcy mogą za to wprowadzać czasowe promocje na poszczególne produkty, uzupełniać opisy oraz tytuły, a także tworzyć kolekcje, dzięki którym jest możliwe systematyzowanie produktów wyświetlanych w sklepie. W szybki i łatwy sposób można rozpocząć sprzedaż na Facebooku. Zanim jednak założysz sklep musisz spełnić kilka ważnych warunków. Przede wszystkim musisz być właścicielem strony na Facebooku, którą będziesz mógł zarządzać. Oprócz tego musisz być także administratorem Menedżera Firmy i posiadać fanpage.
Utworzenie sklepu
To właśnie fanpage najbardziej przyciąga uwagę odbiorców. Dzięki niemu możliwe jest korzystanie z narzędzi, które ułatwiają analizę aktywności fanów. Żeby stworzyć fanpage konieczne jest posiadanie profilu prywatnego. To za jego pomocą będziesz mógł uzyskać dostęp do strony firmowej. Na Facebooku należy kliknąć przycisk „Utwórz stronę”, a następnie trzeba uzupełnić wymagane informacje. Dobrym pomysłem jest także przygotowanie oraz dodanie zdjęcia w tle. Kolejnym etapem jest oczywiście stworzenie konta w Menedżerze Firmy. Musisz je posiadać, żeby wszystko organizować i zarządzać biznesem. Żeby je stworzyć także będzie potrzebny prywatny profil. Sklep na Facebooku umożliwia dotarcie do zupełnie nowych osób, które mogą być potencjalnymi klientami. Asortyment jest oczywiście prezentowany w sposób atrakcyjny oraz przejrzysty dla odbiorców. Utworzenie sklepu na Facebooku nie powinno nikomu sprawić większych problemów. Kreator, który jest dostępny krok po kroku przeprowadza nas przez konfigurację.
Przeczytaj też, czym jest model 4p w marketingu