Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Jak relacje na Instagramie zmieniają świat biznesu i sztuki

28 grudnia 2021 relacje na instagramie

Olbrzymi boom, jakiego jesteśmy świadkami od początku XXI wieku, związany z prężnym rozwojem sieci internetowej, pozwolił na stworzenie nowych form komunikacji międzyludzkiej. Instagram zadebiutował 6 października 2010 roku. Dzieło programistów amerykańskich, miało w założeniu służyć swobodnemu hostingowi zdjęć i filmów w serwisach społecznościowych, jednak bardzo szybko okazało się, że Instagram wyszedł poza te zarysowane pierwotnie ramy i stał się ważną platformą, wpływającą na świat biznesu i sztuki. Relacje na instagramie stały się w ten sposób prawdziwą „dźwignią handlu”.

Instagram w służbie świata biznesu – Instagram Stories

Nie ma co do tego wątpliwości; że w związku z lawinowo rosnącą liczbą użytkowników, coraz trudniej wyeksponować treści na Instagramie, a specjalistyczne badania dowodzą, że zaledwie 10 % postów dociera do obserwujących zainteresowanych. Aby zwalczyć ten problem, starano się zmieniać algorytmy platformy, a na przeciw zapotrzebowaniu wyszedł Facebook, wdrażając funkcję Instagram Stories, która ma aktualnie ponad 300 milionów aktywnych użytkowników dziennie, co oznacza, że ponad połowa wszystkich użytkowników Instagrama korzysta z tej właśnie funkcji.

Dla firm, które chcą zwiększyć swoje zaangażowanie społeczne, Instagram Stories zapewnia wyjątkowy sposób na promocję marki. Jak to działa? Popularne „Instastory” umożliwia dzielenie się z innymi tym, co dzieje się “tu i teraz”. Mamy zatem relacje z pierwszej ręki i „na żywo” z życia firmy, ciekawych eventów branżowych, połączone oczywiście z informowaniem o aktualnych promocjach czy nowościach sprzedażowych. Krótko mówiąc, funkcja ta umożliwia użytkownikom udostępnianie zdjęć i filmów w pokazie slajdów, który znika po 24 godzinach. Podczas gdy zwykły kanał doskonale nadaje się do tworzenia trwałych postów, Instagram Stories to miejsce, w którym można udostępniać przekazy w czasie rzeczywistym.

Rozwój mediów społecznościowych wskazuje, że ​​należy trzymać rękę na pulsie i pozostawać w stałym kontakcie z użytkownikami, przyszłymi albo obecnymi klientami firmy. Taka strategia marketingowa musi dostosowywać się do zmian w trendach i odpowiadać na popyt. Instagram to świetne miejsce by prowadzić skuteczną kampanię reklamową.

Słyszałeś o SEO? Poznaj wskazówki dla początkujących

Instagram w służbie świata sztuki – promocja artystów

Nieco bardziej klasyczne podejście charakteryzuje wykorzystanie Instagrama do promowania artystów i ich dzieł. Nie sposób nie docenić demokratycznego rysu platformy i tego, jak wprowadza ona pod strzechy twórczość artystów z wszystkich grup, także tych nieco marginalizowanych, które w normalnych warunkach nie mają szansy na wybicie. Instagram umożliwia młodym i wschodzącym artystom publikowanie swoich prac bez uprzedniego uzyskania aprobaty głównych galerii sztuki. Brytyjska artystka Genieve Figgis zyskała wielki rozgłos tylko dzięki temu, że słynny amerykański malarz Richard Prince natknął się na jej pracę w omawianej aplikacji.

W pewnym sensie Instagram zburzył elitarność świata sztuki i biznesu. Nie ma już właściwie żadnego znaczenia, gdzie studiowałeś, kogo znasz, ani gdzie mieszkasz. Odbiorcy są wszędzie i nie przejmują się już przestarzałymi konwenansami.

Przeczytaj też, jak napisać ogłoszenie

Redakcja biznes-monitor.pl

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Logo szkoły jak zrobić?
Co oznacza logo Skody?

Co oznacza logo Skody?

28 lipca 2024

Emarketing - co to i jakie daje korzyści?

Jesteś zainteresowany reklamą?