biznes-monitor.pl

Blog tematyczny o biznesie, marketingu i finansach.

MarketingSocial Media

SEO co to jest – wskazówki dla początkujących

SEO co to jest – wskazówki dla początkujących

Wiele osób obawia się odpowiedzi na pytanie SEO co to jest, bo skrót ten kojarzy się z procesem nie tylko skomplikowanym, ale i dość tajemniczym. Na szczęście, nie trzeba być wcale specem od pozycjonowania, aby przyczynić się do tego, że strona pojawi się na jednym z pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania. SEO w rzeczywistości jest stosunkowo prostym narzędziem stworzonym z myślą o zdobywania ruchu generowanego dzięki przeglądarce Google. Prowadząc niewielki biznes wszystkie działania związane z nim można zresztą prowadzić samodzielnie stosując się do kilku niezbyt skomplikowanych zasad. Chcesz zwiększyć widoczność swojej witryny, zacznij od efektywnego Audytu Seo, sprawdź na marcinkordowski.com

Dowiedz się kim jest influencer i jakie ma on znaczenie w świecie marketingu

SEO od podstaw

Jednym z pierwszych pytań związanych z SEO jest pytanie o to, dlaczego uwaga wszystkich poradników dla początkujących koncentruje się na wyszukiwarce Google. Okazuje się, że nie ma w tym przypadku. W Polsce to właśnie ona odpowiada za ponad 95 procent zapytań, nie ma więc nikogo, kto mógłby zakwestionować jej dominującą rolę. Owszem, trudno nie zgodzić się, że osoby promujące się poprzez strony www są w pewnym sensie uzależnione od firmy Google. Skoro jednak zmiana tego stanu rzeczy w najbliższym czasie nie będzie możliwa, warto zastanowić się przede wszystkim nad tym, jak wykorzystać wspomniany stan na swoją korzyść.
Samo funkcjonowanie wyszukiwarki Google bazuje na wyjątkowo prostej zasadzie. Internauci zadają jej pytania, a typowe dla niej algorytmy pozwalają im na uzyskanie odpowiedzi. Pytania bywają zróżnicowane. Jedne są bardzo ogólne, inne zaś charakteryzuje duży stopień szczegółowości. Google radzi sobie jednak z nimi tak samo dobrze. Każdy, kto posiada własną stronę www może na tym skorzystać. Jeśli będzie ona zawierała satysfakcjonujące użytkowników odpowiedzi na ich pytania, Google wskaże na nią w pierwszej kolejności. Oczywiście, wcześniej trzeba będzie jeszcze zwrócić uwagę algorytmów Google na konkretną stronę i właśnie to jest zadanie SEO. Jeśli więc mielibyśmy stworzyć jego przydatną definicję o charakterze użytkową, najlepiej, abyśmy postrzegali SEO jako szereg aktywności, których celem jest właściwe przygotowanie, a następnie również prezentowanie treści strony sprawiające, że Google uzna ją za na tyle wartościową, aby zaprezentować ją na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

SEO – przegląd zalet

Za największą zaletę SEO uważa się skuteczność tego rozwiązania, z całą pewnością jednak nie jest to jego jedyny atut. Osoby, które pochylają się nad tym sposobem promowania stron internetowych zwracają uwagę również na to, że SEO jest rozwiązaniem tanim. Oczywiście, na początku może wydawać się rozwiązaniem kosztownym zwłaszcza, jeśli mówiąc o jego kosztach ma się na uwadze także poświęcony mu czas i zaangażowanie. Regularna praca nad stroną szybko przynosi jednak oczekiwane efekty. Po pewnym czasie zainwestowane środki generują coraz większe zyski, widoczność się poprawia, a obecność na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania generuje na stronie coraz większy ruch. Jeśli więc przyjmiemy skalę nie kilkumiesięczną, ale kilkuletnią, będziemy w stanie uznać SEO za jeden z najrańszych kanałów zdobywania klientów.
Plusem SEO jest także to, że przynosi oczekiwane rezultaty przez długi czas nawet, jeśli nie podejmuje się dalszych działań w tym zakresie. Ruch na stronie nie znika z dnia na dzień, co jest charakterystyczne dla wielu kampanii reklamowych. Oczywiście, w pewnym momencie należy liczyć się z ryzykiem dogonienia przez konkurencję, z pewnością jednak do tego czasu można będzie przeorganizować swoją strategię marketingową.

Przeczytaj też, w jaki sposób możesz napisać ogłoszenie

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.