Marketing internetowy daje szerokie możliwości, dzięki którym można pozyskiwać nowych odbiorców zainteresowanych naszą działalnością w sieci. Dla osób związanych z marketingiem internetowym znane jest pojęcie landing page, co w języku polskim można przetłumaczyć jako stronę docelową. Jako użytkownicy internetu z pewnością niejeden raz spotkaliśmy się z tym określeniem, dlatego warto wiedzieć więcej na jego temat.
Landing page co to?
Wywodzące się z języka angielskiego określenie odnosi się do stron, do których jesteśmy przekierowani po to, aby skupić naszą uwagę na pewnych wiadomościach, zachęcić do działania, wywołać tak zwany efekt call to action. Landing page nie jest firmową stroną główną, a niezwykle uproszczoną stroną, na której zostają zawarte informacje dotyczące na przykład nowego produktu. Często landing page przygotowują osoby, które wypuszczają na rynek na przykład webinar, ebook, kurs internetowy czy szkolenie. Landing page, ze swoim uproszczonym wizualnie designem pozwala maksymalnie skupić się na informacji, którą chcemy przekazać. Jej celem może być zwiększenie sprzedaży, ale nie tylko. Czasami landing page wykorzystywana jest jako swoista strona reklamowa konkretnego produktu.
Poznaj też komunikację werbalną i niewerbalną w pracy
Co wyróżnia stronę landing page?
Istotnym elementem strony landing page jest jej bardzo uproszczony schemat. Strony landing page są zaprojektowane w taki sposób, aby znalazło się na nich minimum informacji, które tworzą efekt maksymalny. Na głównej stronie internetowej firmy mamy zatem menu, które można rozwinąć i wiele różnych dostępnych zakładek. Informacje są szerokie i ukazują bardzo wiele aspektów. Tymczasem strona landing page jest uproszczona, schematyczna. Często zawiera przyciski „call to action”, które skłaniają do tego, by kliknąć i przejść dalej, zostawić swój email lub zapisać się do newslettera.
Jak zaprojektować landing page?
Strona landing page ma ogromne znaczenie dla powodzenia pewnych działań w internecie. Można powiedzieć, że to swoista reklama, dlatego trzeba zaprojektować stronę w sposób świadomy i zrobić wszystko, aby była atrakcyjna wizualnie. Strona powinna mieć minimalistyczny i prosty design, tak by wejściu na nią z łatwością można było znaleźć najważniejsze informacje. Można zaprojektować ją samemu, jeżeli ma się odpowiednie narzędzia, a także umiejętności. Wystarczy skorzystać z dostępnych szablonów, które można wykupić za niedużą kwotę lub często pobrać za darmo. Jeżeli jednak brakuje nam pewnych umiejętności związanych z tworzeniem atrakcyjnych wizualnie materiałów, lepszą opcją będzie skorzystanie z usług fachowca. Landing page ma niebagatelne znaczenie dla promowania sprzedaży kursu, szkolenia, wprowadzenia nowej kolekcji produktów. To jak zapowiedź, która pozwala jednocześnie na przejście dalej i zobaczenie produktu.
Co daje dobrze zaprojektowana landing page?
Dobrze zaprojektowana strona landing page pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców, a także zbieranie tak zwanych leadów, czyli danych kontaktowych od osób, które odwiedzają stronę. Prawidłowo przeprowadzona kampania ze stroną landing page pozwala na przykład na zdobycie wielu nowych adresów e-mailowych do bazy danych z newslettera. Dzisiaj takie dane są na wagę złota, ponieważ poprzez wysyłanie newsletterów można na bieżąco utrzymywać kontakty z odbiorcami, a także informować o nowościach w swoich markach. Uzyskane adresy internetowe ze strony landing page to zatem bardzo cenny nabytek, który można następnie wykorzystać w kolejnych działaniach marketingowych.
Dowiedz się też, jak wygląda zmiana nazwy firmy krok po kroku