biznes-monitor.pl

Blog tematyczny o biznesie, marketingu i finansach.

BiznesPrawo

Zmiana nazwy firmy – krok po kroku

Zmiana nazwy firmy – krok po kroku

Wybierając nazwę dla swojej firmy, często myślimy, że będzie to już nazwa docelowa, która posłuży nam przez cały okres prowadzenia danej działalności gospodarczej. Jednak czasami warto zmienić nazwę firmy ze względów praktycznych lub marketingowych. Tym bardziej że nadanie nowej nazwy firmie nie jest zbyt trudne, w związku z czym warto wiedzieć, jak to zrobić krok po kroku.

Wniosek o zmianę nazwy firmy

Chcąc skutecznie zmienić nazwę firmy, należy wypełnić i złożyć druk CEIDG-1. Najszybciej dokonamy tego za pomocą internetowego konta, założonego na platformie CEIDG. Logowanie na portal CEIDG jest proste i intuicyjne, wystarczy posiadać profil zaufany, certyfikat kwalifikowany lub zalogować się poprzez stronę login.gov.pl. Jeśli nie mamy jeszcze konta na platformie CEIDG, można je szybko założyć w każdym dogodnym dla siebie momencie. Co ważne, jest to bardzo wygodna forma załatwiania spraw urzędowych, która sprawdza się nie tylko przy zmianie nazwy firmy, ale również przy innych niezbędnych do prowadzenia firmy formalnościach. Można oczywiście też wysłać wniosek pocztą lub udać się do właściwego urzędu gminy i złożyć go osobiście. Należy jedynie pamiętać, że zmieniając nazwę firmy, mamy obowiązek wysłać wniosek do CEIDG do siedmiu dni od powstania zmiany. Jeśli dobrze wypełniliśmy formularz zgłoszeniowy i zmieniliśmy nazwę firmy zgodnie z zasadami dotyczącymi rodzaju prowadzonej przez nas działalności, to nasz wniosek powinien zostać szybko rozpatrzony i zaakceptowany.

Dowiedz się, czym w marketingu jest model 4p

Zmiana nazwy firmy – obowiązki

Poza formalnościami związanymi ze zmianą nazwy w urzędzie, będziemy musieli jeszcze poinformować o nowej nazwie firmy naszych kontrahentów i klientów. Tak ważne informacje należy przesyłać kontrahentom pocztą, najlepiej listem poleconym wraz ze wskazaniem dokładnej daty, od której zmiana nazwy firmy będzie obowiązywać. Klientom możemy przesłać informacje o zmianach mailowo, można też umieścić stosowny komunikat o zmianie nazwy firmy w sklepie stacjonarnym, czy na stronie internetowej. Jeśli mamy taką możliwość dobrym pomysłem będzie także przeprowadzenie kampanii reklamowej promującej nową nazwę. Ponadto trzeba zadbać o to, aby wszystkie materiały reklamowe, biurowa papeteria, oraz nazwy folderów czy programów firmowych zostały zaktualizowane o nową nazwę firmy. Nowa nazwa powinna też wiązać się z nowym logiem i oprawą graficzną, które muszą być oryginalne, żeby można było łatwo odróżnić je od poprzedniej wersji. Ważnym aspektem jest także wykupienie nowej domeny internetowej, jeśli prowadzimy działalność w Internecie. Niedopuszczalnym jest bowiem wprowadzenie nowej nazwy i łączenie jej ze starym adresem internetowym. Ponieważ takie działania sprawiają wrażenie mało profesjonalnych i mogą mieć negatywny wpływ na całościowy odbiór firmy zarówno przez kontrahentów, jak i klientów.

Zatem chcąc zmienić nazwę firmy, musimy działać wielotorowo. Należy pamiętać zarówno o formalnościach urzędowych, jak i odpowiedniej oprawie graficznej oraz dobrej komunikacji z klientami i dostawcami. Warto jednak od czasu do czasu odświeżyć wizerunek przedsiębiorstwa, by przyciągnąć nowych klientów i poszerzyć ofertę produktową firmy.

Dowiedz się też, czym charakteryzuje się fotografia produktowa

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.